Orchidea

Albena, Riwiera Bułgarska (Bułgaria)
Trwa weryfikacja ceny...

Orchidea zdaniem specjalistów Urlop.pl

Orchidea bywa wybierana przez rodziny z dziećmi głównie ze względu na liczne atrakcje dla najmłodszych. Wielu gości docenia programy animacyjne i zajęcia organizowane przez animatorów, które zapewniają dzieciom sporo rozrywki w ciągu dnia. Baseny również zbierają pozytywne opinie, szczególnie wśród rodzin. Jednocześnie w recenzjach często pojawiają się zastrzeżenia dotyczące czystości. Sporo osób narzeka na niedostateczne sprzątanie pokoi i ogólny porządek w hotelu. Pojawiają się też uwagi o przestarzałym wyposażeniu i problemach z utrzymaniem obiektu, co niektórym gościom przeszkadzało podczas pobytu. Orchidea może więc zainteresować rodziny szukające animacji i atrakcji dla dzieci, jednak warto mieć na uwadze powtarzające się opinie o czystości i stanie technicznym hotelu.

  • ok. 800m od plaży
  • plaża piaszczysta
  • Transfer z lotniska ok. 40 min.
  • Długość lotu 1h 30min.
  • wifi
  • zjeżdżalnie wodne
  • basen

Skonfiguruj swoją ofertę

Szczegóły oferty

Opis hotelu
Opis ogólny:
Ośrodek hotelowy Orchidea, cieszący się szczególną popularnością wśród nowożeńców, jest oddalony o ok. 33 km od Varna (Balchik około 15 km, Dobrich ca. 40 km). Najbliższa piaszczysta plaża, znajduje się ok. 800 m od hotelu (bezpłatny transfer na plażę). Do turystycznego centrum jest ok. 500 m. Najbliższe sklepy znajdują się ok. 500 m od hotelu. Najbliższe bary i restauracje znajdują się również w odległości w odległości ok. 500 m. Z hotelu można wygodnie dotrzeć do następujących atrakcji: Cape Kaliakra (ok. 50 km), Golden Sands (ok. 12 km), Aladja Monastery (ok. 15 km), Botanic Garden (ok. 15 km) oraz Sveti Konstantin (ok. 22 km). Wypożyczalnia samochodów, postój taksówek (bezpośrednio przy hotelu) i przystanek autobusowy (ok. 800 m) zapewniają mobilność podczas urlopu. Do bardziej odległych miejsc można dotrzeć z dworca kolejowego oddalonego o około 35 km. Lotnisko (VAR) położone jest ok. 42 km od hotelu. Kolejne lotnisko (BOJ) jest oddalone o ok. 148 km.
Wyposażenie :
Ten 3-piętrowy hotel oddaje do dyspozycji gości 395 pokoi mieszczących się w budynku głównym oraz aneksie. Obiekt posiada recepcję (check-in od godz. 14:00, check-out do godz. 11:00), lobby z barem, klimatyzację, sejf (odpłatny), minimarket, parking (płatny) oraz kantor wymiany walut. W hotelu znajduje się klimatyzowana restauracja i bar z przekąskami. Goście hotelowi mogą bezpłatnie korzystać z wi-fi. Hotelowy plac zabaw zapewni mniejszym gościom dodatkową rozrywkę. Z myślą o gościach z niepełnosprawnościami obiekt ma do dyspozycji bezbarierowe wejścia. Usługa sprzątania pokoi jest bezpłatna. Usługa prania oraz opieka medyczna są dostępne odpłatnie.
Basen:
Na terenie zewnętrznym hotelu znajduje się basen ze słodką wodą z zintegrowanym basenikiem dla dzieci (możliwość użytkowania od czerwca do września). W strefie basenowej są dostępne leżaki do opalania i parasole słoneczne (bezpłatnie). Znajdujący się przy basenie bar umożliwia gościom relaks nad wodą przy drinku (bar zaprasza od godziny 11:00 - 17:00).
Wyżywienie:
Śniadanie (serwowane w godzinach 07:30 - 10:00) w formie szwedzkiego stołu. All Inclusive: śniadanie, obiad i kolacja. Śniadanie, obiad i kolację można zjeść jedynie w wybranych restauracjach. Menu dla dzieci. Napoje bezalkoholowe (10:00 - 23:00), piwo (10:00 - 23:00), wino (10:00 - 23:00), kawa i herbata (07:30 - 23:00), lokalne alkohole (10:00 - 23:00) oraz przekąski (15:00 - 17:00).
Sport/czas wolny:
Aktywności sportowe i rekreacyjne: siatkówka, tenis (ewentualnie za opłatą, ok. 500 m od hotelu), siatkówka plażowa, tenis stołowy (za ewentualną opłatą) i rzutki (za ewentualną opłatą). Miłośnicy jednośladów korzystać mogą z wypożyczalni rowerów. Oferty wellness: taras słoneczny za ewentualną opłatą.
Informacje dodatkowe:
Niektóre obiekty oraz aktywności mogą podlegać dodatkowym opłatom. Część usług zależy od pory roku i lokalnych warunków klimatycznych. Personel hotelu mówi po angielsku i po niemiecku. Dostępne opcje płatnicze: Eurocard/MasterCard oraz Visa
Bagaż, rezydent, zmiana uczestnika na przelotach liniami lot, ryanair, wizzair, corendon
Oferta z przelotem liniami rejsowymi np. LOT, WIZZAIR, RYANAIR jest ofertą pochodzącą z DYNAMICZNEGO PAKIETOWANIA, ceny przelotów są stale aktualizowane przez linie lotnicze, co oznacza, że cena wycieczki od momentu zrobienia rezerwacji do momentu potwierdzenia jej przez Organizatora może ulec zmianie. OBSŁUGA REZYDENTA/PRZEDSTAWICIELA KONTRAHENTA na telefon z możliwością ustalenia spotkania w hotelu. Uczestnik imprezy zobowiązany jest DO POTWIERDZENIA U TOUROPERATORA LUB AGENTA AKTUALNYCH GODZIN LOTU NA 48 H PRZED WYLOTEM (DOTYCZY TO WYLOTÓW Z POLSKI, JAK I DO POLSKI). Zmiana Uczestnika wiąże się z kosztami zgodnie z taryfą przewoźnika i może być równoznaczna z koniecznością wykupienia nowego biletu.
Wszystkie przeloty odbywają się zgodnie z Ogólnymi warunkami przewozu pasażerów i bagażu danego przewoźnika. Klientów obowiązują prawa i obowiązki danej linii lotniczej.
Wizzair - Cena oferty zawiera 1 szt. bagażu podręcznego o wymiarach 40x30x20 cm. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowego bagażu podręcznego 10 kg lub bagażu rejestrowanego 10kg, 20kg, 26 kg lub 32 kg -cena w systemie rezerwacyjnym.Ryanair - cena oferty zawiera 1 szt. bagażu podręcznego o wymiarach 40x20x25 cm. Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia dodatkowego bagażu: 10 kg o wymiarach 55x40x20 - jako bagaż podręczny z pierwszeństwem wejścia na pokład -dostępność tej usługi jest ograniczona na każdym locie; 10 kg rejestrowanego - należy nadać go w punkcie odprawy przed kontrolą bezpieczeństwa;  lub bagażu rejestrowanego o wadze 20 kg - cena w systemie rezerwacyjnym.
PL LOT - cena oferty zawiera bagaż podręczny 8 kg (55x40x23) oraz małą torebkę (40x35x12). Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego 23 kg.
CORENDON- cena oferty zawiera bagaż podręczny 8 kg (55x40x25) oraz małą torebkę (40x35x12). Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego 20 kg.
Przekroczenie dozwolonego limitu bagażu (ilość, wymiary, waga) podlegać będzie dodatkowej opłacie zgodnie z przepisami dotyczącymi nadbagażu w samolocie zgodnie z taryfą obowiązującą u danego przewoźnika. Jeżeli bagaż zostanie dodany już po potwierdzeniu rezerwacji jego cena może być wyższa. Dokupienie bagażu możliwe jest do 5 dni przed datą wylotu.
Klienci zobowiązani są podać właściwe dane Uczestników (imię, nazwisko, data urodzenia, płeć - zgodne z danymi w paszporcie/dowodzie). Po założeniu rezerwacji i potwierdzeniu jej nie ma możliwości bezpłatnej zmiany istotnych danych niezbędnych do zakupienia i wystawienia biletu.
Dokonanie rezerwacji
Każda rezerwacja wstępna, po potwierdzeniu przez Agenta/Klienta, uzyskuje status "Do potwierdzenia", co oznacza, że Organizator sprawdza dostępność miejsc w hotelu/samolocie (rodzaj pokoju, aktualną taryfę za przelot liniami rejsowymi lub inne składniki zarezerwowane przez Klienta)  i dopiero po sprawdzeniu dostępności/taryfy za przelot, Organizator nadaje rezerwacji odpowiedni status (Potwierdzona/Anulowana). W rezerwacjach łączonych (obejmujące dwa lub więcej pokoi) najczęściej zmianie ulega cena za przelot, każdy kolejny bilet jest droższy.
Ważne - jeśli wybrane miejsca obok siebie na przelocie nie są już dostępne, dostawca potwierdza i kupuje miejsca nabliżej pierwotnie wybranych.
Przepisy wizowe, paszportowe, sanitarne
Należy każdorazowo przed wylotem zapoznać się z komunikatami MSZ, przepisami wizowymi, paszportowymi i sanitarnymi dotyczącymi odwiedzanego kraju: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych. W przypadku rezerwacji wakacji w Polsce: https://www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe.
Aktualne wytyczne można również znaleźć na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Światowej Organizacji Zdrowia oraz Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób.
W każdym hotelu znajdą się wytyczne dotyczące korzystania z: infrastruktury (baseny, siłownie, SPA, sale zabaw, wspólne pomieszczenia, sposób wydawania posiłków itp.), z systemu All Inclusive, atrakcji, animacji itp - zasady zmieniają się ze wzgledu na sezon, ilości gości, warunki pogodowe. Hotele zastrzegają sobie prawo do wprowadzania  zmiany zasad korzystania z oferty hotelowej również zgodnie z wymogami sanitarnymi/bepieczeństwa. Zalecenia i regulacje mogą się zmieniać dynamicznie i mogą być wprowadzane w trybie nagłym.
Świadczenia w cenie
Cena z przelotem zawiera:
- ubezpieczenie (KL, NW, bagaż),
- bilet lotniczy,
- zakwaterowanie w hotelu (doba hotelowa zaczyna się zazwyczaj w dniu przyjazdu od godz. 14:00-15:00, kończy o godz.11:00-12:00),
- wyżywienie według wybranej opcji,
- bagaż podręczny w przypadku przelotów liniami rejsowymi i czarterowymi (Wizzair,  Ryanair, Easyjet, PLL LOT tylko mały bagaż),
- bagaż główny tylko w przypadku przelotów liniami czarterowymi
- transfer lotnisko-hotel-lotnisko
- opieka anglo lub polskojęzycznego przedstawiciela lokalnego kontrahenta; w regionach Primorsko, Sozopol, Lozenec, Obzor - telefoniczny kontakt.UWAGA! PODSTAWA CENY NIE ZAWIERA:
- bagażu głównego w przypadku przelotów liniami rejsowymi oraz miejsc obok siebie (Wizzair/Ryanair)
- lokalnych opłat klimatycznych, podatku turystycznego, itp.Klienci przylatujący do Bułgarii są pod telefoniczną opieką polskojęzycznego lub anglojęzycznego przedstawiciela organizatora.  Oferta nie obejmuje standardowych spotkań informacyjnych z rezydentem, Klienci dysponują telefonem w przypadku pytań, chęci wykupienia wycieczek, rezydent umawia się z Klientami w hotelu określonego dnia o określonej godzinie.
UWAGA! Dodatkowy bagaż/miejsca obok siebie można dokupić minimum na 5 dni przed datą wylotu - licząc dni pracujące.
UWAGA! Godziny transferów powrotnych potwierdzane są 1 dzień przed powrotem do kraju - telefonicznie, poprzez informację w recepcji lub w pokoju.
Oferta dojazdem własnym: obowiązkowe ubezpieczenie (KL, NW, bagaż), zakwaterowanie w hotelu (doba hotelowa zaczyna się w dniu przyjazdu od godz. 14:00, kończy o godz. 12:00), opiekę polskojęzycznego rezydenta na telefon; wyżywienie w/g opisu.
Ważne informacje
Część usług, sportów i gier dodatkowo płatna. Szczegółowe informacje na temat płatnych i bezpłatnych usług w ramach pakietu (All Inclusive, FB, HB, BB, bez wyżywienia) Goście otrzymują w hotelu. Hotel zastrzega sobie prawdo do modyfikacji wykupionej oferty (godziny podawania posiłków, sposób podawania posiłków, rodzaje napojów itp.). Pakiet różni się w zależności od sezonu (wysoki/niski). All Inclusive (określone napoje i posiłki) w wyznaczonych barach i godzinach. Terminy oraz godziny działania klimatyzacji określa dyrekcja hotelu. Organizator podaje przykładowe propozycje animacji, zabaw, zajęć sportowych, szczegółowe informacje Klienci otrzymują na miejscu. W sezonie zimowym i w  niskim sezonie (do połowy czerwca, od połowy września) hotele ograniczają działalność aqua parków, animacji, zajęć sportowych. Oferty zawierają zdjęcia przykładowych pokoi, różnych rodzajów. Pokoje rodzinne o niepodwyższonym standardzie mogą mieć dostawkę dla dzieci w postaci rozkładanej sofy, rozkładanych foteli, jednego łóżka, dwóch mniejszych łóżek, łóżka piętrowego. W przypadku późnych przylotów niektóre hotele przgotowują "lunch box`y" zamiast obiadokolacj, przy wylocie we wczesnych godzinach rannych należy zapytać w recepcji dzień wcześniej o możliwość pobrania rano "lunch box`u"; w przypadku późnego wyjazdu z hotelu oferta zakwaterowania włącznie ze świadczeniami (ALL, HB, FB) kończy się wraz z wymeldowaniem.
Aktualizacja dostępności aktywności sportowych dla dzieci i dorosłych, rekreacji, barów, animacji - na miejscu podczas kwaterowania -według akutalnego harmonogramu hotelu.

Dane GPS hotelu Orchidea
N 43º 22' 18.4764"
E 28º 4' 47.28"
Ważne informacje
Prezentowane godziny wylotów mogą ulec zmianie. Zachęcamy do sprawdzenia aktualnych informacji MSZ przed wycieczką do Bułgarii.
Zobacz więcej informacji o Orchidea w katalogu hoteli

Opinie użytkowników

Aktualna średnia ocena

podsumowując 859 opinii z różnych źródeł
3.6 / 6
Przeciętny
65% osób poleca

W ostatnich 12 miesiącach hotel uzyskuje coraz lepsze opinie

6.0
301 opinii
5.0
73 opinie
4.0
185 opinii
3.0
92 opinie
2.0
57 opinii
1.0
151 opinii

Twoja opinia ma znaczenie!

Oceń ten hotel i pomóż innym w wyborze

Dodaj opinię

Szczególnie polecany dla:

  • osób szukających spokoju (100%)
  • rodzin z dziećmi (67%)
  • osób niewymagających (67%)
  • nowożeńców (33%)
  • osób oszczędnych (33%)
Najczęściej oceniane:
  • Plaża
  • Jedzenie
  • Położenie i okolica (plaża)
  • Atmosfera i traktowanie gości
  • Ogólne wrażenie

Streszczenie opinii klientów na temat hotelu Orchidea

Opinie o hotelu i otoczeniu

Orchidea położona jest w zielonej części Albeny, w otoczeniu licznych drzew i przyrody, co daje poczucie ciszy i spokoju z dala od zgiełku. Teren hotelu jest rozległy, z dużą ilością zieleni i ogrodem, choć niektórzy goście zauważają, że nie zawsze jest on odpowiednio utrzymany. W okolicy znajduje się zejście na plażę, do której prowadzą ruchome schody – ich sprawność bywa jednak problematyczna, przez co czasem konieczny jest dłuższy spacer. Z wyższych pięter i tarasów rozciągają się ładne widoki na okolicę oraz morze. Wspólne przestrzenie, takie jak lobby, korytarze i otoczenie hotelu, według wielu opinii wymagają lepszego sprzątania i odświeżenia, a stan techniczny części wspólnych często oceniany jest jako przestarzały. To miejsce raczej dla mniej wymagających, z potencjałem na spokojny wypoczynek, choć warto mieć na uwadze zgłaszane przez gości zaniedbania w utrzymaniu czystości i technicznym stanie obiektu.

Opinie o pokoju

Pokoje urządzone są w prostym stylu i często określane jako stare oraz wymagające odświeżenia. W wielu opiniach pojawiają się zastrzeżenia do czystości – goście zwracają uwagę na kurz, pajęczyny, obecność insektów oraz brak regularnego sprzątania i wymiany pościeli czy ręczników. Łazienki są przestarzałe, a najczęściej powtarzającym się problemem jest pleśń, wilgoć oraz niedostateczna higiena. Zdarza się, że niektóre elementy wyposażenia, takie jak odpływy, prysznice czy zamki w drzwiach, nie działają prawidłowo. Klimatyzacja dostępna jest w większości pokoi i działa poprawnie. Komfort pobytu w pokojach i łazienkach odbiega od oczekiwań wielu osób, choć sporadycznie pojawiają się pozytywne opinie dotyczące czystości i przestronności.

Opinie o gastronomii

Oferta gastronomiczna wzbudza mieszane odczucia. Część osób docenia różnorodność posiłków i dostępność świeżych warzyw, jednak równie często pojawiają się głosy krytykujące powtarzalność dań i ich jakość. Zdarza się, że jedzenie jest serwowane zimne, a niektóre potrawy oceniane są jako niesmaczne. W restauracji dostępne są napoje bezalkoholowe, kawa, piwo i wino, choć bywa, że są one rozcieńczone lub podawane w niewielkich ilościach. Opinie na temat czystości w restauracji są podzielone – niektórzy chwalą porządek, inni zwracają uwagę na brak higieny i kolejki przy wydawaniu posiłków. Wybór jest szeroki, ale poziom przygotowania i obsługi nie zawsze spełnia oczekiwania wszystkich gości.

Opinie o basenie

Na terenie obiektu znajduje się kilka basenów o różnej głębokości, w tym brodzik ze zjeżdżalnią dla dzieci. Część osób docenia przestronność i możliwość relaksu przy wodzie, jednak pojawiają się liczne uwagi dotyczące stanu technicznego – niektóre płytki są poluzowane lub odłupane, a czystość pozostawia wiele do życzenia. Bar przy basenie bywa nieczynny, a obsługa ratownicza nie zawsze jest widoczna. W wybranych okresach organizowane są animacje i zabawy przy basenie, choć nie zawsze są one dostępne. Woda w basenie nie jest podgrzewana. Wrażenia związane z basenami są bardzo różne – jedni chwalą ich wielkość i możliwość zabawy, inni wskazują na zaniedbania i brak regularnego sprzątania.

Opinie o plaży

Plaża w tej okolicy to szeroka, piaszczysta przestrzeń, którą wielu gości chwali za czystość i spokojną atmosferę. Dotarcie do niej wymaga jednak pokonania dość długiego dystansu, najczęściej około 800–1000 metrów, a część trasy prowadzi przez ruchome schody, które nie zawsze działają. Dla rodzin z dziećmi czy osób starszych odległość oraz konieczność korzystania ze schodów ruchomych mogą być pewnym utrudnieniem, zwłaszcza w upalne dni. Na miejscu dostępne są bezpłatne leżaki i parasole od trzeciego rzędu, natomiast materace są dodatkowo płatne. Przy plaży znajduje się bar i punkt z napojami, co pozwala odpocząć bez konieczności wracania do hotelu. Plaża nie jest połączona z rafą i nie ma potrzeby używania specjalnego obuwia.

Opinie o udogodnianiach dla dzieci

Dzieci mają tu do dyspozycji rozbudowany program animacyjny, obejmujący gry, zabawy i mini dyskoteki prowadzone przez zespół animatorów. W ciągu dnia organizowane są różne aktywności, takie jak konkursy czy zajęcia sportowe, a wieczorem najmłodsi mogą liczyć na dedykowane im programy rozrywkowe. Przy basenie znajduje się brodzik z małą zjeżdżalnią, co stanowi dodatkową atrakcję. W opiniach pojawiają się jednak głosy, że nie wszystkie udogodnienia dla dzieci są dostępne lub działają bez zarzutu. Część rodzin zwraca uwagę na stan i dostępność infrastruktury, takiej jak place zabaw czy kącik dziecięcy – nie zawsze spełniają one oczekiwania. Oferta rozrywki dla dzieci jest zauważalna, choć nie każdemu odpowiada jej poziom i jakość.

Opinie o rozrywce i sport

Animatorzy dbają o organizację gier i zabaw przy basenie oraz wieczornych programów rozrywkowych, w tym mini dyskotek dla dzieci. W ciągu dnia można wziąć udział w takich aktywnościach jak rzutki, łucznictwo czy zajęcia taneczne. Wieczorami odbywają się pokazy i konkursy, które angażują zarówno dzieci, jak i dorosłych. Część gości zauważa jednak, że animacje bywają nieregularne lub mniej widoczne, a niektóre zapowiadane atrakcje nie zawsze się odbywają. Baseny są popularnym miejscem zabaw i rekreacji, choć pojawiają się uwagi dotyczące ich stanu technicznego. Możliwości sportowe są ograniczone, a niektóre urządzenia, takie jak kort tenisowy czy bilard, nie zawsze są dostępne lub sprawne.

Opinie o położeniu i okolicy

Albena słynie z szerokiej, piaszczystej plaży i czystego morza, które przyciągają wielu turystów. Okolica sprzyja spacerom, a do plaży można dojść pieszo lub skorzystać z płatnych schodów ruchomych, choć ich niezawodność bywa różna. W pobliżu nie ma rozbudowanej oferty sklepów – dominują głównie stoiska z pamiątkami i drobnymi artykułami, więc wybór zakupów jest raczej ograniczony. Komunikacja miejska obejmuje autobus dowożący gości do plaży, jednak niektórzy narzekają na niedogodności związane z transportem i odległością od morza. W samej Albenie nie znajdziemy bogatej oferty rozrywek czy atrakcji poza plażą, co może być odczuwalne zwłaszcza dla osób szukających bardziej urozmaiconego wypoczynku. Miejscowość polecana jest przede wszystkim tym, którzy cenią spokojny wypoczynek i bliskość natury.

Ocena klientów
Holiday Check
4.8 / 6
Dobry
100% osób poleca
(3 opinie)
Hotel i otoczenie4.9
Pokoje4.8
Położenie i okolica4.9
Gastronomia4.7
infrastruktura4.5
Ogólne wrażenia5.0
Holiday Check

(115 opinii)

Thumb up Holiday Check
21%
2.2 /6

Hotel

2.2

Pokój

2.0

Serwis

2.2

Położenie

3.2

Gastronomia

1.9

Sport i rozrywka

2.7
Opinie użytkowników
Mateusz
sierpień 2022
Zweryfikowane
5.8 / 6
Zalety
Jedzenie,
położenie,
obsługa
fajny prl-owski klimat
Wady
Za te pieniądze nie ma wad
Uzasadnienie
Fajny klimat i super obsługa. Jak ktoś chce miec hilton to musi zapłacić jak za hilton. Tutaj tego nie oczekuj.
Dane wyjazdu
all inclusive (ALL), wypoczynek, pokój standardowy, 1 tydzień, podróżuje 2 razy w roku

Orchidea na mapie

Jaka jest pogoda w Albenie?

miesiąc
Sty
Lut
Mar
Kwi
Maj
Cze
Lip
Sie
Wrz
Paź
Lis
Gru
średnia temp. w dzień
6
8
11
15
20
25
28
29
24
18
13
8
średnia temp. w nocy
1
2
4
8
12
17
20
20
17
12
8
3
śr. ilość dni słonecznych
24
22
26
25
22
22
25
28
27
26
27
25
śr. ilość dni deszczowych
7
6
5
5
9
8
6
3
3
5
3
6
średnie opady (mm)
54.91
40.24
38.94
39.1
56.71
70.71
47.01
19.5
41.06
65.16
47.63
56.65
Blisko 60 000 ofert
najlepszych biur podróży
28 lat doświadczenia
gwarancją wysokiej jakości
316 000+ klientów
wyjechało z nami na urlop
70 oddziałów
czekających na Ciebie