Excelsior

Złote Piaski, Riwiera Bułgarska (Bułgaria)
Trwa weryfikacja ceny...

Excelsior zdaniem specjalistów Urlop.pl

Goście Excelsior często zwracają uwagę na urozmaicone animacje i programy rozrywkowe, które angażują zarówno dzieci, jak i dorosłych. Część opinii podkreśla wysoki poziom czystości w pokojach i częściach wspólnych. Pokoje oceniane są jako przestronne, regularnie sprzątane i wygodne. Sporo pozytywnych komentarzy dotyczy również uprzejmej i pomocnej obsługi. Niektórzy wspominali o odległości do piaszczystej plaży – spacer zajmuje kilkanaście minut, a hotelowy autobus kursuje według rozkładu. Wiele osób docenia rodzinną atmosferę, standard czystości i bogatą ofertę animacji.

  • Nr 15 wśród 52 hoteli 4* w Złotych Piaskach
  • ok. 350m od plaży
  • plaża piaszczysta
  • Transfer z lotniska ok. 30 min.
  • Długość lotu 1h 30min.
  • wifi
  • basen
  • siłownia

Skonfiguruj swoją ofertę

Szczegóły oferty

Opis hotelu
Opis ogólny:
Ośrodek hotelowy Excelsior znajduje się około 350 m od piaszczystej plaży (bezpłatny transfer na plażę co godzinę). Na plaży parasole słoneczne i leżaki do opalania dostępne są za opłatą. Do turystycznego centrum jest ok. 300 m. Miasto Varna jest oddalone o około 18 km (Balchik około 22 km). Do najbliższego supermarketu można dotrzeć po ok. 300 m. Najbliższe bary i restauracje znajdują się w odległości ok. 200 m. Dyskoteka również znajduje się w odległości ok. 200 m. Z hotelu można wygodnie dotrzeć do następujących atrakcji: Aladja Monastery (ok. 4 km), Aqua Park (ok. 1 km) oraz Albena (ok. 12 km). Postój taksówek (bezpośrednio przy hotelu) i przystanek autobusowy (ok. 300 m) zapewniają mobilność podczas urlopu. Do bardziej odległych miejsc można dotrzeć z dworca kolejowego oddalonego o około 20 km. W nagłych sytuacjach opieki medycznej udzieli oddalony o ok. 8 km szpital. Lotnisko (BOJ) położone jest ok. 127 km od hotelu. Kolejne lotnisko (VAR) jest oddalone o ok. 28 km.
Wyposażenie :
Ten 7-piętrowy hotel oddaje do dyspozycji gości 200 pokoi. Zostały one całkowicie wyremontowane w 2021 roku. Hotel posiada całodobową recepcję (check-in od godz. 14:30, check-out do godz. 11:30), lobby z barem, 2 windy, klimatyzację, sejf (odpłatny), parking (płatny) oraz kantor wymiany walut. W hotelu znajduje się klimatyzowana restauracja. Goście hotelowi mogą bezpłatnie korzystać z wi-fi. Na zewnątrz hotelu dzieci mogą korzystać z placu zabaw. Usługa prania i prasowania oraz opieka medyczna są dostępne odpłatnie.
Basen:
Na terenie zewnętrznym hotelu znajduje się basen ze słodką wodą z basenikiem dla dzieci. W strefie basenowej są dostępne leżaki do opalania i parasole słoneczne (bezpłatnie). Znajdujący się przy basenie bar umożliwia gościom relaks nad wodą przy drinku.
Wyżywienie:
Śniadanie (serwowane w godzinach 07:30 - 10:00) w formie szwedzkiego stołu. All Inclusive: śniadanie, obiad i kolacja. Śniadanie, obiad i kolację można zjeść jedynie w wybranych restauracjach. Napoje bezalkoholowe (10:00 - 22:30), piwo (10:00 - 22:30), wino (10:00 - 22:30), kawa i herbata (07:30 - 22:30), ciasta i wyroby cukiernicze (11:00 - 17:00), lokalne alkohole (10:00 - 22:30) oraz przekąski (11:00 - 17:00).
Sport/czas wolny:
Aktywności sportowe i rekreacyjne: tenis stołowy (bezpłatnie), rzutki (bezpłatnie), aerobik i tenis (ewentualnie za opłatą, ok. 1 km od hotelu). Pole golfowe oddalone jest od hotelu o około 30 km. W ramach rozrywki dorośli mogą skorzystać z programu animacyjnego z wieczornymi pokazami. Opieka nad dziećmi: program animacji (dla dzieci w wieku od 4 - 12 lat) i mini klub (dla dzieci w wieku od 4 - 12 lat).
Informacje dodatkowe:
Niektóre obiekty oraz aktywności mogą podlegać dodatkowym opłatom. Część usług zależy od pory roku i lokalnych warunków klimatycznych. Personel hotelu mówi po angielsku, niemiecku i po rosyjsku. Dostępne opcje płatnicze: Visa oraz Eurocard/MasterCard.
Bagaż, rezydent, zmiana uczestnika na przelotach liniami lot, ryanair, wizzair, corendon
Oferta z przelotem liniami rejsowymi np. LOT, WIZZAIR, RYANAIR jest ofertą pochodzącą z DYNAMICZNEGO PAKIETOWANIA, ceny przelotów są stale aktualizowane przez linie lotnicze, co oznacza, że cena wycieczki od momentu zrobienia rezerwacji do momentu potwierdzenia jej przez Organizatora może ulec zmianie. OBSŁUGA REZYDENTA/PRZEDSTAWICIELA KONTRAHENTA na telefon z możliwością ustalenia spotkania w hotelu. Uczestnik imprezy zobowiązany jest DO POTWIERDZENIA U TOUROPERATORA LUB AGENTA AKTUALNYCH GODZIN LOTU NA 48 H PRZED WYLOTEM (DOTYCZY TO WYLOTÓW Z POLSKI, JAK I DO POLSKI). Zmiana Uczestnika wiąże się z kosztami zgodnie z taryfą przewoźnika i może być równoznaczna z koniecznością wykupienia nowego biletu.
Wszystkie przeloty odbywają się zgodnie z Ogólnymi warunkami przewozu pasażerów i bagażu danego przewoźnika. Klientów obowiązują prawa i obowiązki danej linii lotniczej.
Wizzair - Cena oferty zawiera 1 szt. bagażu podręcznego o wymiarach 40x30x20 cm. Istnieje możliwość dokupienia dodatkowego bagażu podręcznego 10 kg lub bagażu rejestrowanego 10kg, 20kg, 26 kg lub 32 kg -cena w systemie rezerwacyjnym.Ryanair - cena oferty zawiera 1 szt. bagażu podręcznego o wymiarach 40x20x25 cm. Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia dodatkowego bagażu: 10 kg o wymiarach 55x40x20 - jako bagaż podręczny z pierwszeństwem wejścia na pokład -dostępność tej usługi jest ograniczona na każdym locie; 10 kg rejestrowanego - należy nadać go w punkcie odprawy przed kontrolą bezpieczeństwa;  lub bagażu rejestrowanego o wadze 20 kg - cena w systemie rezerwacyjnym.
PL LOT - cena oferty zawiera bagaż podręczny 8 kg (55x40x23) oraz małą torebkę (40x35x12). Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego 23 kg.
CORENDON- cena oferty zawiera bagaż podręczny 8 kg (55x40x25) oraz małą torebkę (40x35x12). Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego 20 kg.
Przekroczenie dozwolonego limitu bagażu (ilość, wymiary, waga) podlegać będzie dodatkowej opłacie zgodnie z przepisami dotyczącymi nadbagażu w samolocie zgodnie z taryfą obowiązującą u danego przewoźnika. Jeżeli bagaż zostanie dodany już po potwierdzeniu rezerwacji jego cena może być wyższa. Dokupienie bagażu możliwe jest do 5 dni przed datą wylotu.
Klienci zobowiązani są podać właściwe dane Uczestników (imię, nazwisko, data urodzenia, płeć - zgodne z danymi w paszporcie/dowodzie). Po założeniu rezerwacji i potwierdzeniu jej nie ma możliwości bezpłatnej zmiany istotnych danych niezbędnych do zakupienia i wystawienia biletu.
Dokonanie rezerwacji
Każda rezerwacja wstępna, po potwierdzeniu przez Agenta/Klienta, uzyskuje status "Do potwierdzenia", co oznacza, że Organizator sprawdza dostępność miejsc w hotelu/samolocie (rodzaj pokoju, aktualną taryfę za przelot liniami rejsowymi lub inne składniki zarezerwowane przez Klienta)  i dopiero po sprawdzeniu dostępności/taryfy za przelot, Organizator nadaje rezerwacji odpowiedni status (Potwierdzona/Anulowana). W rezerwacjach łączonych (obejmujące dwa lub więcej pokoi) najczęściej zmianie ulega cena za przelot, każdy kolejny bilet jest droższy.
Ważne - jeśli wybrane miejsca obok siebie na przelocie nie są już dostępne, dostawca potwierdza i kupuje miejsca nabliżej pierwotnie wybranych.
Przepisy wizowe, paszportowe, sanitarne
Należy każdorazowo przed wylotem zapoznać się z komunikatami MSZ, przepisami wizowymi, paszportowymi i sanitarnymi dotyczącymi odwiedzanego kraju: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych. W przypadku rezerwacji wakacji w Polsce: https://www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe.
Aktualne wytyczne można również znaleźć na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Światowej Organizacji Zdrowia oraz Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób.
W każdym hotelu znajdą się wytyczne dotyczące korzystania z: infrastruktury (baseny, siłownie, SPA, sale zabaw, wspólne pomieszczenia, sposób wydawania posiłków itp.), z systemu All Inclusive, atrakcji, animacji itp - zasady zmieniają się ze wzgledu na sezon, ilości gości, warunki pogodowe. Hotele zastrzegają sobie prawo do wprowadzania  zmiany zasad korzystania z oferty hotelowej również zgodnie z wymogami sanitarnymi/bepieczeństwa. Zalecenia i regulacje mogą się zmieniać dynamicznie i mogą być wprowadzane w trybie nagłym.
Świadczenia w cenie
Cena z przelotem zawiera:
- ubezpieczenie (KL, NW, bagaż),
- bilet lotniczy,
- zakwaterowanie w hotelu (doba hotelowa zaczyna się zazwyczaj w dniu przyjazdu od godz. 14:00-15:00, kończy o godz.11:00-12:00),
- wyżywienie według wybranej opcji,
- bagaż podręczny w przypadku przelotów liniami rejsowymi i czarterowymi (Wizzair,  Ryanair, Easyjet, PLL LOT tylko mały bagaż),
- bagaż główny tylko w przypadku przelotów liniami czarterowymi
- transfer lotnisko-hotel-lotnisko
- opieka anglo lub polskojęzycznego przedstawiciela lokalnego kontrahenta; w regionach Primorsko, Sozopol, Lozenec, Obzor - telefoniczny kontakt.UWAGA! PODSTAWA CENY NIE ZAWIERA:
- bagażu głównego w przypadku przelotów liniami rejsowymi oraz miejsc obok siebie (Wizzair/Ryanair)
- lokalnych opłat klimatycznych, podatku turystycznego, itp.Klienci przylatujący do Bułgarii są pod telefoniczną opieką polskojęzycznego lub anglojęzycznego przedstawiciela organizatora.  Oferta nie obejmuje standardowych spotkań informacyjnych z rezydentem, Klienci dysponują telefonem w przypadku pytań, chęci wykupienia wycieczek, rezydent umawia się z Klientami w hotelu określonego dnia o określonej godzinie.
UWAGA! Dodatkowy bagaż/miejsca obok siebie można dokupić minimum na 5 dni przed datą wylotu - licząc dni pracujące.
UWAGA! Godziny transferów powrotnych potwierdzane są 1 dzień przed powrotem do kraju - telefonicznie, poprzez informację w recepcji lub w pokoju.
Oferta dojazdem własnym: obowiązkowe ubezpieczenie (KL, NW, bagaż), zakwaterowanie w hotelu (doba hotelowa zaczyna się w dniu przyjazdu od godz. 14:00, kończy o godz. 12:00), opiekę polskojęzycznego rezydenta na telefon; wyżywienie w/g opisu.
Ważne informacje
Część usług, sportów i gier dodatkowo płatna. Szczegółowe informacje na temat płatnych i bezpłatnych usług w ramach pakietu (All Inclusive, FB, HB, BB, bez wyżywienia) Goście otrzymują w hotelu. Hotel zastrzega sobie prawdo do modyfikacji wykupionej oferty (godziny podawania posiłków, sposób podawania posiłków, rodzaje napojów itp.). Pakiet różni się w zależności od sezonu (wysoki/niski). All Inclusive (określone napoje i posiłki) w wyznaczonych barach i godzinach. Terminy oraz godziny działania klimatyzacji określa dyrekcja hotelu. Organizator podaje przykładowe propozycje animacji, zabaw, zajęć sportowych, szczegółowe informacje Klienci otrzymują na miejscu. W sezonie zimowym i w  niskim sezonie (do połowy czerwca, od połowy września) hotele ograniczają działalność aqua parków, animacji, zajęć sportowych. Oferty zawierają zdjęcia przykładowych pokoi, różnych rodzajów. Pokoje rodzinne o niepodwyższonym standardzie mogą mieć dostawkę dla dzieci w postaci rozkładanej sofy, rozkładanych foteli, jednego łóżka, dwóch mniejszych łóżek, łóżka piętrowego. W przypadku późnych przylotów niektóre hotele przgotowują "lunch box`y" zamiast obiadokolacj, przy wylocie we wczesnych godzinach rannych należy zapytać w recepcji dzień wcześniej o możliwość pobrania rano "lunch box`u"; w przypadku późnego wyjazdu z hotelu oferta zakwaterowania włącznie ze świadczeniami (ALL, HB, FB) kończy się wraz z wymeldowaniem.
Aktualizacja dostępności aktywności sportowych dla dzieci i dorosłych, rekreacji, barów, animacji - na miejscu podczas kwaterowania -według akutalnego harmonogramu hotelu.

Dane GPS hotelu Excelsior
N 43º 17' 11.3568"
E 28º 2' 22.65"
Ważne informacje
Prezentowane godziny wylotów mogą ulec zmianie. Zachęcamy do sprawdzenia aktualnych informacji MSZ przed wycieczką do Bułgarii.
Zobacz więcej informacji o Excelsior w katalogu hoteli

Opinie użytkowników

Aktualna średnia ocena

podsumowując 975 opinii z różnych źródeł
4.1 / 6
Dobry
80% osób poleca

W ostatnich 12 miesiącach hotel uzyskuje coraz lepsze opinie

6.0
415 opinii
5.0
37 opinii
4.0
373 opinie
3.0
72 opinie
2.0
23 opinie
1.0
55 opinii

Twoja opinia ma znaczenie!

Oceń ten hotel i pomóż innym w wyborze

Dodaj opinię

Szczególnie polecany dla:

  • rodzin z dziećmi (100%)
  • osób szukających spokoju (67%)
  • osób oszczędnych (33%)
  • osób niewymagających (33%)
Najczęściej oceniane:
  • Ogólne wrażenie
  • Wygląd i teren hotelu
  • Czystość i porządek
  • Położenie i okolica (plaża)

Streszczenie opinii klientów na temat hotelu Excelsior

Opinie o hotelu i otoczeniu

Excelsior znajduje się w spokojniejszej części Złotych Piasków, na wzgórzu, w odległości około 10–15 minut spacerem od plaży. Można też skorzystać z bezpłatnego hotelowego busa. Obiekt jest średniej wielkości, nowoczesny i zadbany, z estetycznym otoczeniem i funkcjonalnym układem. Wspólne przestrzenie utrzymywane są w czystości, choć pojawiają się uwagi dotyczące stanu technicznego wind. Wiele pokoi oraz tarasy oferują widoki na morze. W okolicy nie brakuje sklepów, promenady i atrakcji turystycznych, co sprzyja spacerom i wieczornemu relaksowi. Hotel postrzegany jest jako odpowiedni zarówno dla rodzin, jak i osób szukających spokojnego wypoczynku.

Opinie o pokoju

Pokoje w Excelsiorze są czyste i nowocześnie wyposażone, a goście często chwalą wygodne łóżka oraz codzienną wymianę ręczników. Przestronne wnętrza, często z balkonem lub tarasem, zapewniają dobre warunki do wypoczynku. Klimatyzacja działa sprawnie, co jest szczególnie doceniane podczas upałów. W łazienkach pojawiają się jednak zastrzeżenia – niektórzy zwracają uwagę na nieprzyjemny zapach z kanalizacji oraz czasem nieszczelne kabiny prysznicowe. Zdarzają się też uwagi dotyczące braku półek na kosmetyki lub haczyków na ręczniki. Mimo tych niedogodności, większość osób pozytywnie ocenia standard sprzątania oraz wygodę pokoi.

Opinie o gastronomii

Goście często komentują ofertę kulinarną, podkreślając różnorodność i świeżość posiłków zarówno w głównej restauracji, jak i w barze przy basenie. Posiłki serwowane są w formie bufetu, a dostępność przekąsek, lodów oraz napojów – w tym alkoholi w ramach opcji all inclusive – jest dobrze oceniana. Wśród napojów pojawiają się lokalne alkohole, koktajle, piwo i wina, choć niektórzy zwracają uwagę na ograniczony wybór mocniejszych trunków i powtarzalność drinków. Zdarzają się też opinie o monotonnym menu, czasem chłodnych daniach i umiarkowanej jakości niektórych potraw. Mimo tych uwag, większość osób wyjeżdża zadowolona z wyżywienia, uznając je za adekwatne do ceny i standardu.

Opinie o basenie

Basen zewnętrzny jest regularnie sprzątany i utrzymywany w czystości, choć w sezonie bywa tłoczno, a liczba leżaków nie zawsze wystarcza dla wszystkich. Część strefy basenowej znajduje się w cieniu, co nie każdemu odpowiada, ale zapewnia komfort rodzinom z dziećmi. Woda nie jest podgrzewana, a maksymalna głębokość to 1,6 metra, dzięki czemu basen nadaje się również dla najmłodszych. Przy basenie działa bar z przekąskami i napojami, a codziennie odbywają się animacje i zajęcia sportowe. Wokół basenu można znaleźć zarówno miejsca nasłonecznione, jak i zacienione, choć na te pierwsze trzeba polować od rana. Strefa basenowa oceniana jest jako kameralna i zadbana, jednak w szczycie sezonu może pojawić się problem z dostępnością miejsc do opalania.

Opinie o plaży

Plaża w okolicy hotelu Excelsior to szeroka, piaszczysta przestrzeń, która zbiera pozytywne opinie za czystość i przyjemne otoczenie. Spacer na plażę zajmuje około 10–20 minut i prowadzi po schodach lub pochyłościach, co niektórym może sprawiać trudność, zwłaszcza podczas powrotu. Dla wygody gości kursuje bezpłatny minibus, choć jego ostatni kurs z plaży odbywa się dość wcześnie po południu. Plaża nie jest prywatna, leżaki i parasole są płatne, ale na publicznej części można rozłożyć własny ręcznik. Wzdłuż wybrzeża znajdują się bary, prysznice i promenada z licznymi sklepikami. Nie ma rafy ani konieczności używania specjalnego obuwia. Miejsce sprawdza się zarówno dla rodzin, jak i osób szukających spokojnego wypoczynku, choć odległość od hotelu i podejście mogą być pewnym utrudnieniem.

Opinie o udogodnianiach dla dzieci

Na miejscu dzieci mogą korzystać z brodzika oraz dużego basenu z wydzieloną strefą dla najmłodszych. Do dyspozycji jest także plac zabaw i codzienne animacje obejmujące gry, konkursy czy wieczorne dyskoteki. Organizowane są zabawy przy basenie i specjalne wydarzenia, dzięki czemu najmłodsi mają zapewnioną rozrywkę przez cały dzień. W restauracji przewidziano opcje posiłków dla dzieci. Goście doceniają opiekę nad dziećmi i zaangażowanie zespołu animatorów, choć czasem pojawiają się głosy o powtarzalności programu animacyjnego. Rodziny mogą skorzystać z transferu na plażę, co ułatwia dostęp do dodatkowych atrakcji.

Opinie o rozrywce i sport

Program animacyjny obejmuje zajęcia zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Wśród propozycji znajdują się gry, zabawy, konkursy oraz wieczorne dyskoteki, które cieszą się zainteresowaniem gości. Animatorzy prowadzą aktywności przy basenie, takie jak aqua aerobik, rzutki, łucznictwo czy piłka wodna, a dla najmłodszych przygotowano mini disco. Wieczory urozmaicane są pokazami, quizami i wspólną zabawą przy muzyce. Do dyspozycji pozostaje basen, stół do ping-ponga oraz plac zabaw. Oferta sportowa i rozrywkowa jest oceniana pozytywnie, choć niektórzy zwracają uwagę na powtarzalność animacji lub ograniczony wybór zajęć sportowych. Fitness i siłownia nie są wyraźnie dostępne lub ich oferta jest raczej skromna.

Opinie o położeniu i okolicy

Złote Piaski to popularny bułgarski kurort, znany z szerokiej, piaszczystej plaży i tętniącej życiem promenady. W okolicy nie brakuje sklepów, supermarketów i butików, gdzie można kupić zarówno pamiątki, jak i produkty codziennego użytku. W pobliżu promenady znajdują się bary, restauracje, kluby oraz małe wesołe miasteczko, co sprzyja wieczornym spacerom i rozrywce poza hotelem. Plaża oddalona jest o kilkanaście minut spacerem, a transfer hotelowy ułatwia dostęp do morza. Wśród atrakcji wymieniane są minigolf, pariserhjul czy radiowozy, a dla osób ceniących wygodę – dobrze rozwinięta infrastruktura handlowo-usługowa. Nie wszystkim odpowiada położenie hotelu ze względu na odległość do plaży i centrum kurortu, jednak wielu gości docenia łatwy dostęp do lokalnych sklepów i różnorodnych atrakcji.

Ocena klientów
Holiday Check
4.7 / 6
Dobry
79% osób poleca
(14 opinii)
Hotel i otoczenie4.6
Pokoje4.5
Położenie i okolica4.8
Gastronomia5.2
infrastruktura4.8
Ogólne wrażenia4.3
Holiday Check

(15 opinii)

Thumb up Holiday Check
71%
4.8 /6

Hotel

4.8

Pokój

5.5

Serwis

4.6

Położenie

4.7

Gastronomia

4.4

Sport i rozrywka

4.0
Opinie użytkowników
Krzysztof
sierpień 2024
Zweryfikowane
3.8 / 6
Zalety
Czystość.
Zadbany na wysokim poziomie.
Wady
Daleko od plaży - pieszo ok. 1 km.
Uzasadnienie
Hotel sam w sobie wyglądem oraz obsługą bardzo fajny, głównie rodziny z dziećmi na miejscu - spokojna atmosfera.
Dane wyjazdu
all inclusive (ALL), wypoczynek, pokój standardowy, 1 tydzień, Itaka, podróżuje 1 raz w roku

Excelsior na mapie

Jaka jest pogoda w Złotych Piaskach?

miesiąc
Sty
Lut
Mar
Kwi
Maj
Cze
Lip
Sie
Wrz
Paź
Lis
Gru
średnia temp. w dzień
6
8
11
15
20
25
28
29
24
18
13
8
średnia temp. w nocy
1
2
4
8
12
17
20
20
17
12
8
3
śr. ilość dni słonecznych
24
22
26
25
22
22
25
28
27
26
27
25
śr. ilość dni deszczowych
7
6
5
5
9
8
6
3
3
5
3
6
średnie opady (mm)
54.91
40.24
38.94
39.1
56.71
70.71
47.01
19.5
41.06
65.16
47.63
56.65
Blisko 60 000 ofert
najlepszych biur podróży
28 lat doświadczenia
gwarancją wysokiej jakości
316 000+ klientów
wyjechało z nami na urlop
70 oddziałów
czekających na Ciebie