Program
Dzień 1
Przyjazd na lotnisko, odprawy i rejs do San Francisco. Transfer do hotelu. Zakwaterowanie. Nocleg.
Dzień 2
Śniadanie. Zwiedzanie San Francisco. W programie przejazd tramwajem linowym Cable Car przez China Town do Financial District (finansowej dzielnicy wieżowców). Następnie przejazd przez Market Street, Union Square do Civic Center z ratuszem miejskim w którym była podpisywana karta ONZ. Przejazd ulicą Castro na punkt widokowy Twin Peaks, z którego rozciąga się wspaniała panorama Miasta na Zatoką. Krótki pobyt w Golden Gate Park i przejazd pod „Złote Wrota” czyli sławny most Golden Gate. Kolejno czas wolny na przystani morskiej Pier 39 w jednej z największych atrakcji SFO – Fisherman’s Wharf, możliwość rejsu po Zatoce San Francisco statkiem pod most Golden Gate i opłyniecie sławetnego Alcatraz, dawnego więzienia na wyspie znanego z kultowych ekranizacji filmowych (dodatkowo płatne ok.70 USD). Przejazd na nocleg.
Dzień 3
Śniadanie. Przejazd do Pacific Grove i zwiedzanie słynnej krajobrazowej prywatnej drogi 17 Mile Dr wijącej się nad brzegiem Oceanu Spokojnego w przepięknej scenerii rezerwatu przyrody. Postój w Pebble Beach Resorts i zapoznanie się z legendarnymi rozgrywkami golfa, które stale przyciągają światowej klasy graczy, kibiców oraz stacje telewizyjne podczas zawodów rangi US Open Golf Championship. Następnie miasto sławnych i bogatych Carmel by the Sea. Przejazd na nocleg.
Dzień 4
Śniadanie. Spacer po Monterey wzdłuż nadbrzeżnej ulicy - Cannery Row nazwanej dla upamiętnienia powieści kalifornijskiego pisarza noblisty Johna Steinbecka. Dla chętnych fakultatywna kilkugodzinna wycieczka po Zatoce Monterey tzw. „morskim sanktuarium” - Monterey Bay National Marine Sanctuary i obserwacja wielorybów, humbaków, płetwali, orek i delfinów (dodatkowo płatne ok. 95 USD) lub zwiedzanie jednego z największych akwariów świata usytuowanego przy Instytucie Badawczym Monterey Bay Aquarium (dodatkowy koszt ok.65 USD). Przejazd na nocleg.
Dzień 5
Śniadanie. Przejazd do Santa Barbara i zwiedzanie urokliwego „Białego Miasta”. Przejazd przez wybrzeże Malibu do Los Angeles i zwiedzanie ogromnego megapolis. W programie historyczne centrum z najstarszą ulicą - Olvera Street położoną w centrum meksykańskiej dzielnicy El Pueblo, tuż obok zabytkowego Kościoła Matki Bożej Anielskiej. Następnie Music Center z Walt Disney Music Hall i Civic Center ratuszem miejskim z Katedrą Metropolitalną. Kolejno wizyta w Hollywood i spacer słynną Aleją Gwiazd do Dolby Theatre, gdzie rokrocznie rozdawane są Nagrody Akademii Filmowej. Przejazd przez jedną z najdroższych ulic świata - Rodeo Drive w Beverly Hills do Santa Monica. Spacer sławną Third Street Promenade i przejście na molo pod Pacific Park, gdzie kończy się „Matka Dróg” znana Route 66. Nocleg.
Dzień 6
Śniadanie. Przejazd na Pustynię Mohave do Parku Narodowego Drzew Jozuego (Joshua Tree National Park), które pierwszym mormońskim osadnikom kształtem przypominały wzniesione ku niebu ramiona modlącego się proroka. Zwiedzanie trzech unikalnych ekosystemów flory i fauny oraz najciekawszych okazów geologicznych znalezionych na pustyniach Kalifornii. Spacer pośród surowych, skręconych skał i odsłoniętych granitowych monolitów świadczących o ogromnych siłach ziemskich, które dawno temu ukształtowały ten obszar. Przejazd na nocleg.
Dzień 7
Śniadanie. Zwiedzanie San Diego - spacer ulicą El Prado w Balboa Park, przejazd na półwysep Coronado Island znany z wiktoriańskiego hotelu „The Del”, który był planem filmowym dla "Pół żartem pół serio" z Marylin Monroe. Kolejno przejazd przez zabytkową dzielnicę Gaslamp i w odwiedziny w Sea Port Village. Możliwość rejsu statkiem po bajecznej zatoce San Diego Bay (dodatkowo płatny ok. 60 USD). Na koniec zwiedzanie starego miasta San Diego – Old Spanish Town. Przejazd na nocleg.
Dzień 8
Transfer na lotnisko i przelot do Polski.
Dzień 9
Lądowanie w Polsce. Zakończenie wycieczki.
Cena zawiera
Przelot na trasie Polska – San Francisco / Los Angeles – Polska z bagażem podręcznym 55x40x23 cm, max. 8 kg oraz druga sztuka 40x30x12 cm,
przejazdy po zachodnim wybrzeżu USA
7 noclegów w hotelach/ motelach, pokoje 2-osobowe z łazienkami,
7 śniadań,
opiekę pilota wycieczek,
obowiązkowe składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny oraz na Turystyczny Fundusz Pomocowy,
ubezpieczenie w firmie Signal Iduna (KL + choroby przewlekłe 60 000 euro, NNW 15 000 zł, BP 3000 zł).
Cena nie zawiera
Wizy do USA lub rejestracji w systemie ESTA - http://esta.cbp.dhs.gov; rejestracji tej należy dokonać nie później niż 72 godziny przed wyjazdem do USA
biletów wstępu do zwiedzanych obiektów wraz z kosztami ich rezerwacji, lokalnych przewodników, opłat wjazdowych i miejscowych, tradycyjnych napiwków oraz słuchawek systemu Tour Audio Guide - obowiązkowy koszt 300 USD / os., płatne pilotowi